BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 22, 2008

Jom berteka-teki..


teka-teki?? kalau dulu-dulu, kita sering dengar teka-teki yang skema....sesuai la ngn umur kita pada ketika itu..soalan binatang apa keris di kaki pun dah mencabar sangat dah...lepas tu, bila dah besar sikit..lagi banyak teka-teki yang wujud..siap ada yang memerlukan bantuan ilustrasi lagi..macam-macam la..hinggakan ada teka teki yang jawapannya boleh diubah-ubah oleh si pemberi teka teki lagi..hebat...namun beberapa hari yang lepas, sewaktu merayau-rayau di medan maya ni, terjumpa satu forum yang saya kira cukup menarik..walaupun kerap kali melayari laman web ini, namun baru hari ini terbuka hati nak menjengah forum yang satu ini..tajuk forum ni 'teka-teki islamik'...hmm..tertanya-tanya saya, apa yang dalam Islam ini yang boleh jadi teka-teki..mungkin kerana mindset saya yang kolot..konon-kononya teka teki is just for fun.. Jadi,rasanya saya ingin berkongsi dengan pengunjung semua teka-teki yang cukup menarik ini..Insya-Allah..beberapa hari lagi saya akan postkan jawapannya..

soalan-soalannya..ehem...
1. Ada berapa ayat dalam Al-Quran?
2. Ada berapa surah dalam Al-Quran?
3. Surah apa tiada Bismillah?
4. Ayat pertama dalam Al-Quran?

5."
What is more powerfull than Allah,
More evil than The Devil,
The Poor has it,
The Rich doesn't need it,
If you eat it, you'll die.." what is it???























cuba la jawab ye..
teka -teki ni semua saya dapat dari laman web www.iluvislam.com
layari la laman web ni ye..InsyaAllah banyak manfaatnya...
kredit buat semua penyumbang teka-teki di laman web ini...
:)


3 Cerita baru:

Zuhaira said...

Assalamualaikum...
hehe dah tau semua jwpn tu..(dri web tu gak. :P )

kat sek. mmg mnt men teka teki ngan kwn...hikx3...

pastu sy try tanye soklan yang more powerful tue..
seme tak nak jwb..kater sensitif sgt..

sy bgi je la jwpn die..
hihi

jijah@DemiUMT said...

salam zuhaira..
btul tu..
ramai yg tny ngn saya...
dorg mmg konfius sebab ayat 2..
sensitif..sy sndiri pun ingt cm2..
neway..thanx ye..
sudi lawat blog ni..

syauqi-sabah said...

salam. siapakah bapa Nabi Sulaiman?