BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 16, 2009

Marble Cheesecake....

Assalamualaikum semua...apa khabar??sihat hendaknya..jangan jiwa kacau macam saya semalam sudah..hehe..Alhamdulillah..kejap je jiwa kacau semalam..hari ni dah ok..maklum la, berada di rumah memang perkara yang menyenangkan..sebenarnya tidak banyak yang hendak dikongsi, cuma mahu berkongsi kegembiraan..hehe..hari ini dengan semangat waja, wira dan segala, akhirnya saya berjaya membuat kek yang telah lama saya idam-idamkan untuk mempunyai kepakaran membuatnya..sekurang-kurangnya tidak la selalu sangat duit dihulur buat 'cik resipi rahsia'..hehe..sekadar belanja 'pak cik Mydin' untuk dapatkan bahan-bahannya..hehe..rupa-rupanya, tak la sesukar mana untuk membuat kek ini tapi belanja bahannya tinggi sikit la..(huhu..duit JPA tak masuk-masuk lagi..tak dapat la buat banyak2...hehe)..So, dengan rasminya hari ini 16 Januari 2009, aku berjaya membuat MARBLE CHEESECAKE walaupun rupanya tak secantik kek 'cik resipi rahsia' tapi boleh la makan..hehe..setelah sejam aku di laman sesawang bagi mencari resipi yang sesuai..hehe..nnti gambar-gambar bakal diuploadkan..kalau kek tu tak habis lagi la esok..hehe...






Ok, itu saja..ni letak gambar hiasan dulu..buat penyedap entri ni..hehe..bubbye..

Salam Marble Cheesecake,
~Jijah~

5 Cerita baru:

fikirseorangfakir said...

nampak macam sedap....
mengidam plak rase
haha

Rezz Fukumoto said...

ngko ke yang buat?? konfius!!! ko kan tukang rasa jer kot...hahahahah

Cik Jijah said...
This comment has been removed by the author.
Cik Jijah said...

to Amir : memang sedap pun..boleh la cuba..senang je..

to rezz: ko ingat aku mcm ko...

syazwaney said...

jijah.. pasni ble la ajar i plak...